Svininfluensa

information har jag varit på i dag. Det var en massa info från socialstyrelsen.
Måste ju säja att jag inte är speciellt orolig, kanske jag är dum men så känner jag. Tycker allt verkar vara väldigt överdrivet. Ni minns väl fågel influensan & när melleniumskftet var. media skrev så tryckpressarna glöde precis som nu. Visst finns det dom som blir väldigt sjuk & till och med dör men det gör det ju faktist i dom såkallade vanliga influenserna oxå. Det finns ju alltid riskgrupper tyvärr.
Sedan kan jag tycka det här med vaccinet som man nu håller på att framställa & som man ska skynda sig att få godkänt inte känns okej. Man kan inte skynda på såna saker. Risken är ju att man i efterhand fått en massa biverkningar som man kanske inte räknat med.
Ja jag vet inte men det här är min åsikt.
Hur känner ni inför den här influensan?

Kommentarer
Postat av: Louice

Jag var på infon förra veckan om det o vi är flera som känner det lite tveksamt m vaccinet...Det är ju inte helt riskfritt att ta det.

Det tål att funderas på...

2009-09-01 @ 21:14:19
URL: http://alni.wordpress.com
Postat av: Sofie

Vi går på hundkurs i Stöde :)

2009-09-02 @ 09:57:09
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Jag försöker själv att försöka att inte oroa mig alltför mycket,

men allt som skrivs och det man hör påverkar en...

och det är svårt att värja sig emot att vara orolig.

Och jag håller med dig om att det är nog bra att de väntar med vaccinet tills de vet att det är säkert.

Fast det är trist för de som har sjukdomar eller annat som speciellt behöver vaccineras.

Vi får hoppas att denna influensa inte blir så allvarlig som det målats upp.

Kramar

2009-09-02 @ 22:56:30
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Bodil

Jag tycker det är lite upp schasat med svininfluensan och jag tänker INTE vaccinera mej! Dels har jag barn under 2 år som INTE får vaccinera sig dels är de för små och dels är de allergiska mot ägg i viss grad och vaccinet kommer ju från höns.... Så varför ska jag vaccinera mej och inte dem?? men det är ju min åsikt och mina tankar =)

kram

2009-09-03 @ 15:03:16
URL: http://trollmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0