Trötter

I fredags morse ringde telefonen halv nio. Det var engranne till mammas faster i Solefteå som ringde. Kerstin som hon heter var inte så pigg. Bad henne ringa distrktsköterskan, när hon sedan var där så prata jag med henne & det var bland de otrevligaste sköterska jag pratat med. Snacka om att ha valt fel yrke. Talade sedan igen med grannfrun & hon sa att hon varit hemsk. Ska dom hjälpa folk eller? Man börjar ju undra. Nåväl tillbringade mesta av fredagen i telefon.
På kvällen var vi från mitt jobb på Södra berget på julbord & Wallmans uppträde. Kanon bra var det så det kan jag rekomendera. Lagomt stort julbord. har varit på ställen där det varit på tok förmycke mat för hur än det är så kan man ju bara äta sig mätt eller hur?
När jag äter julbord så är jag lite av en julbords polis. Ja nu börjar ni fundera förstår jag. Så här är det i alla fall, när man äter julbord så tycker jag att man börjar med fisken, ägg & potatis sedan tar man ny tallrik & tar köttet. Allra sist blir det varm mat & då tar man ny tallrik igen.
Tror ni jag är knäpp nu? Jag menar bara att öser man på av allt så tycker jag att maten inte kommer till sin rätt. Kalvsylta som smakar sill..nja inte för mig. Visst allt blandas ihop i magen men jag vill njuta när jag äter.
Ja ja jag vet att jag är "lite" knäpp men bara lite.
Nä nu är det dax att jobba lite igen.
Ha en riktigt skön första advent....har själv inte fått fram staken än...

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Det där var en knäpp sköterska.. så bör man verkligen inte vara.. annat var det på den gamla goda tiden, då sköterskerna var några riktiga skräcködlor.. minns mina första stapplande steg då jag började på sjukhuset. Livrädd var man och översköterskans ord var LAG för alla som jobbade, liksom för patienterna.



Julbord skall ätas som du beskriver tycker jag oxså, inte blanda in sillen med skinka och omelett;-)

Wallmans.. de där finns lite över allt nu.. min son var på ett julbord i fredags med liknande uppträde och servering.. kul:-)

Ha de gott i adventstiden.. tänd många ljus.. det skymmer där ute..

Kramar

2008-12-01 @ 23:58:17
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: yvonne

Håller med om tallriks modellen!!

2008-12-02 @ 08:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0