Jobbar

I torsdags kväll åt jag & A-L surströmming. Resten av hennes familj satt i vardagsrummet & käkade hemgjord pizza. Vi fick hålla oss på altanen med våra strömmingar. Vi öppnade först en burk när den var slut så skulle jag öppna nästa. Vi vart ordentligt besvikna, nåt var fel såg ut som en aladåb. Så vi fick äta matjesill, inte lika gott. 2 nubbar var fick vi i oss oxå, var ju tvungen att ta 2 annars hade vi ju blivit låghalt. Efter maten fick även vi komma in då vart det jordgubbar, glass, grädde & päronkonjak till kaffet. Mumsigt sombara den. A-L & Bettan skjutsade hem mig & Kruse nja Ratata hängde med oxå. Klockan var över 2 innan jag kom hemrumlande.

I går vart det inte så mycke gjort här. Som ni såg skulle mamma fyllt år i går så mina tankar gick till henne. I fjol när hon fyllde 65 var hon så glad när vi var där hos henne. Vart en heldag tillsammans folk kom & gick under dagen.
Tog sovmorgon eftersom jag skulle iväg & jobba. Nätterna går i en rasande fart nu eftersom vi har rätt mycke jobb. Kan säja att jag var rätt nöjd i morse när jag fick koja.

Nu ska vi dra en sväng till Sussi så Kruse får leka med brudarna.

Vad gör ni så här på en lördag då?


Kommentarer
Postat av: Mia

Läste nånstans att Röda Ulven hade problem med locken till strömmingsburkarna, kanske det var det som var fel???

2008-08-16 @ 21:29:03
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: ejmis

Om du jobbat i natt så sover du nog gott nu snart =)

2008-08-17 @ 07:35:34
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Mia

Så ni fick sitta för er själva. hihi...

Men lukten är ju inte så farlig, bara man slipper smaka. ;-)



Tack för grattiset!

Och min bror fick komma hem samma dag, så det var inte så farlig. :-D

Hoppas du sover gott i detta nu!

2008-08-17 @ 09:33:04
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: britten

Tänker på dig...när pappa dog så var det alltid så att man kom ihåg vissa dagar och alltid så är hans födelsedag en speciell dag,

Så tråkigt att surisarna inte gick att äta.

2008-08-17 @ 15:39:37
URL: http://pyrobritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0