Sorg

Var rätt fnittriga jag & min kamrat Ingrid innan vi fick gå hem från jobbet i morse. Vart bara en massa trams & tokigheter. Nå väl till slut kom jag hem, rastade Kruse & gav honom mat. Gick inte & kollade lite på nätet bara för skojs skull, hamnade på Aftonbladet. Där fick jag se att Luciano Pavarotti avlidit, jag vet att han varit sjuk &att hans prognos inte var bra. Jag minns när dom slog ihop sig han, Domingo & Carrera, de tre tenorerna. Jag önskade mig skivan dom gjort i födelsedags present. Alla trodde det slagit runt för mig. Det var så mäktigt att lyssna på, man bara rös. Så efter det har jag lyssnat då & då på opera. Ligga på golvet med hörlurar & ha rätt hög volym. Pampigt någe otroligt tycker jag. Tyvärr är skivan en Lp skiva & nån sån spelare har jag inte nu. Ska snarast inöpa cd med dom.
Update senare.

Kommentarer
Postat av: ejmis

Visst har dom helt fantastiska röster dom tre tenorerna.

2007-09-06 @ 18:55:46
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: sofie

nja...opera får du nog ha för dig själv ;-) Fast jag har dock inte hört dessa tre. Kram

2007-09-06 @ 21:51:04
URL: http://sgradin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0