Typiskt

Tog & diskade när jag kom hem & stökade lite i lyan. Kruse var trött efter vår promenad i Stöde så han låg & snarkade så jag tänkte att jag passar på att lägga mig en stund på sängen för att läsa. Läser en bok av Waris Dirie, kanske nån av er som läst dom två första böckerna. En blomma i Afrikas öken & Ökenblomman. Det handlar om Waris liv i somalia hur hon blev könsstympad. En hemsk berättelse. Den tredje boken heter Smärtans barn. Man har svårt att förstå att det händer än vi lever ju i 2000 talet. Fruktans värt vilken behandling av dessa unga flickor. Det som är värst är att det är inte bara i afrika det händer, hander runt om i europa. Nå nu hade jag intagit min plats på sängen slagit upp boken så knackar det på dörren. Där står jehovas vittne, fan att jag öppnade. Försökte snoppa av dom lite snabbt men hur lätt är det. Sa att jag har en bibel & vill jag läsa den så gör jag det & är nöjd med det. Kruse tittade lite bryd på dom, bra med en sån stor hund för dom var inte så påflugen.
Så nu ska jag läsa lite innan vi går ut på en promenad.

Kommentarer
Postat av: Erkan

Hej Lövan! Nej jag är inte klar med köket :( Hämtade spisen i lördags så den är ikopplad och klar. Men jag väntar fortfarande på en kille som ska sätta upp stommarna på väggen åt mig..så jag är långt ifrån klar kan man säga..*suck*

2007-10-15 @ 13:38:56
Postat av: Ulla

Jehovas vittne. Det var längesen jag stötte på dem. Skönt! De brukar inte vara lätta att avfärda. Vilken tur att du har Kruse.

2007-10-15 @ 13:45:36
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: Mia

Nämen! Bjöd du inte in dom????? ;-))

2007-10-15 @ 19:19:09
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Maria

Nej Mia jag bjöd inte in dom, hade varit med om tillräckligt på morgonen tycker jag. Lite sugen blir man att diskutera med dom fast nu fanns inte orken till det...*L*

2007-10-15 @ 19:33:08
URL: http://lofgrens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0