Tänkte på en sak

Jag vet inte om ni tänkt på en sak. Min stavning....har lite problem med det speciellt dubbel stavningar. När jag gick undersköterske utbildningen gjorde vi ett arbete om dyxleksi. Upptäckte då att det finns olika former av dyxleksi bla en när man har problem med dubbel stavningar. En del har sagt åt mig att lyssna så hör du men ack nej inte jag. Brukar testa & skriva ordet & ibland kan jag se om det är rätt eller fel. Blir att jag undviker en del ord. Tex att skriva grattis när nån fyller år skriver istället hjärtliga gratulationer för där vet jag att det inte är några dubbel stavningar. Nå väl huvudsaken är väl att ni förstår vad jag menar när jag skriver eller hur?

Kommentarer
Postat av: Katrin

Ja det kan vara lite klurigt med dubbel stavning.

2007-10-11 @ 21:42:21
Postat av: My

Din staving har jag inte tänkt på! Så du är undersköterska, trevligt :) Jag med, men skolar ju om nu..Var jobbar du?

2007-10-12 @ 09:35:29
URL: http://myilivet.blogg.se
Postat av: Mimi

Har aldrig lagt märke till dubbelstavningar eller vad det nu va det hette... ;-)

2007-10-13 @ 22:37:06
URL: http://curiosa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0