Funderingar

När man läser tidningen & ser allt hemskt i världen så får man sig en tankeställare. Man förstår inte hur bra man har det. Jag är frisk, jag har tak över huvudet, mat varje dag, jag blir inte förtryckt av nån osv. Jag tänker på alla barn, vuxna & djur som får lida pgr av att det finns onda människor. Såg tex nu i aftonbladet om kvinnor som bränts med syra. Många gånger är det deras män som gjort detta mot dom.
Hur kan vi människor vara så onda mot varandra. Barn utnyttjas till barn soldater & i sex industrin. Detta är ju så jäkla tragiskt. Man vet inte vad man ska göra, man känner sig hjälplös.
Varför ska det behöva vara så här i världen kan man undra.

Kommentarer
Postat av: Erkan

Ja visst är golvet fint?:) haha ja, jag kommer vara expert på renovering innan det klart :)

2007-10-03 @ 18:05:58
Postat av: ejmis

Visst finns det alldeles för mycket elände i världen =(

2007-10-03 @ 18:22:07
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0