Fredag

                                   image55
Härligt med fredag & jag är ledig hela helgen. Väntar på att maten ska bli klar nu, klyft potatis, zuccini salsan, fläskfile med sås av en ny creme fraich jag hittade. Konjak & kantarell smak. Visst låter det gott?
Har varit till mamma & hälsat på, där var det full fart. Veronica hennes assistent höll på att städa nåt skåp, hade stekt strömming & lagt in. Så mamma ska nog må gott i helgen, hon gillar sån strömming gjorde sån ofta när hon var frisk. Så skönt att veta att hon har det bra, kanske vi tar oss en tur dit i morgon oxå. Hoppas hon tar sig en likör i kväll när hon ser på tv. Hon hade varit på bingo i går men ej vunnit nåt, förra veckan vann hon bla två paket segkaka.
Fick sms från Maria i dag & dom har kommit hem från Göteborg med Alice, hon har opererat sitt hjärta lill gumman så kanske jag måste slå dom en pling.
Nä nú ska göra det sista med maten, börjar känna att jag är hungrig nu.
Ha en trevlig fredag kväll alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0