Lugnt

Här har vi en rätt lugn söndag, rätt skönt med lata söndagar.

I går kom Birgitta & Adam hit, först var vi en sväng till Maria & Åsa så Kruse & Fender fick leka lite. Efter det tog vi & åkte till mamma för att fika lite med henne. Vi skickade hem personalen en stund & fick rå om mamma lite. Adam hade pulkan med men i Fränsta var det inte många snökorn mera här oss mig. Vi var även upp till köket för där jobbade Anette, hon som fyllde år i onsdags. Så Birgitta hade med & grattade henne. Mamma, Birgitta & Adam spelade en omgång Yatzy medans jag slöade framför tvn en stund. När vi åkte hem var vi på pappas & farmors grav för Birgitta skulle tända ljus. Lite synd att vår grav är på ovan sidan kyrka för man har som strålkastare mot kyrkan varför det ska vara så har jag inte förståt. Så fint när man ser alla ljus som brinner på alla gravar, ser liksomt varmt ut i kylan.

När Birgitta & Adam åkt så vart det inte mycket mer, fixade käk & slöade vid tvn & var ut en sväng med Kruse.

I dag gick vi en sväng & jag gjorde misstaget att inte ta mössa. Noll gradigt tänkte jag men jag gick där det är rätt öppet så det blåste lite. Nästa gång åker mössan på för man är ju rädd om det lilla man har.

Vad har ni för er förutom att gratta era pappor i dag?



Kommentarer
Postat av: Mia

Det är jättevackert med alla ljus på kyrkogårdarna, så rofyllt...

2007-11-11 @ 14:34:29
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Ja här sitter jag:-) jag sliter mitt hår snart över photoshop :-)Fina fotografier,nja jag gillar inte vinter,det är något som måste gå.
Vi ska äta tårta efter maten.
Ha det bra/ Anna-Carin

2007-11-11 @ 14:54:25
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Anita

Bara segar...efter gårdagens festligheter på Södra berget....

2007-11-11 @ 16:15:26
Postat av: Ulla

Jag har varit på dop. Mysigt!

2007-11-11 @ 19:57:19
URL: http://ulla67.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0