Nåt fel är det

Har sovit som en kratta i natt, vaknade flera gånger så vid 5 tiden gav jag upp. Klev upp & gick till soffan för till tvn brukar man ju somna om men ack nej. Få se om jag kan somna en stund sedan för jag känner att jag fått för lite sömn. Inte kan man ringa till nån & surra heller den här tiden på dygnet. Kruse han sover minnsan som en stock, snarkar & verkar ha det skönt. Tror att hund kursen tog musten ur honom. Det verkar bli spännande i alla fall. Vi skulle träna med sådana klicker till nästa gång så det var tur att jag köpte en på Arken när jag var in dit. Så nu ska det bli träning här. Bra att få lite tips att träna hans hjärna så det inte bara blir promenader & lek hemma. Fast träningen är ju oxå en form av lek. Tänk vilken tur att jag fick för mig att bli hund ägare. Många undrar om jag inte ångrar mig men det gör jag inte. Jag vet att en del vart fundersam när jag skulle skaffa hund eftersom dom vet att jag egentligen är katt människa. Fast det är så att i min ungdom var jag ju mycke hos Sussi (hon jag köpt Kruse av) & jag sa redan då att ska jag någonsin ha en hund så ska det vara en Rhodesian ridgeback. Så blev det även om det tog många år innan det hände. Får väl skylla på Maria & Åsa som lät mig se efter Gibbson förra våren några dagar. Då började jag tänka tanken på att skaffa hund. Hemma hade vi ju alltid hund men det var alltid jakt hundar & jag hade mina katter.
Nä nu ska jag gå & se på nyheter & kanske får jag sova en stund sedan.
Ha en bra dag & ta hand om varandra.

Kommentarer
Postat av: Anna S

Ja visst är det underbart med hundar. Skulle inte kunna leva utan dom. Å en gång hunägare, alltid hunägare.. kram

2007-08-02 @ 07:27:51
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Postat av: Erkan

haha ja jag är väl det :) Jobbigt att inte kunna sova :/ Hoppas du somnade om iaf. Sköt om dig!

2007-08-02 @ 08:14:59
Postat av: ejmis

Du vet väl att man kan ha BÅDE hund och katt. =)

2007-08-02 @ 10:45:35
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Caroline

Tjenare! Mig hade du kunnat ringa till den tiden på dygner =)
Gry vaknar runt 6.00 varje morgon.
Vad kul med hundkurs!! Jag älskar hundar! Mer än alla andra djur, faktiskt. Och speciellt när man känner en ömsint kontakt. Det är guld värt!!
Zarella är nu 10 år gammal och jag har funderat på en mängd andra raser....Har nu hittat den jag vill ha!! Som jag även tänker använda till jakt, så småningom. Du ska snart få se......
=)
Kram

2007-08-02 @ 11:12:03
URL: http://carolinehulinder.blogg.se
Postat av: Helèn

Själv är jag nog mer hundmänniska än kattmänniska.
Hoppas att du får sova bättre i natt!
Själv sätter jag in hörlurarna från telefonen o lyssnar på radion när jag inte kan sova.

2007-08-02 @ 17:42:32
URL: http://helenberg.blogg.se
Postat av: Maria

Jo visst kan man ha både hund & katt men för mig räcker det med hund just nu ejmis.
Tack Carolin jag kanske slår en signal i morgom om jag inte får sova.
Kram alla

2007-08-02 @ 21:59:12
URL: http://lofgrens.blogg.se
Postat av: yvonne

Mig kan du alltid ringa är oftast vaken. Jag vet hur det är att inte kunna sova,tro mig

2007-08-03 @ 07:46:42
Postat av: Maria

Tack Yvonne

2007-08-03 @ 11:18:36
URL: http://lofgrens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0