Ledig

är jag nu i 9 dagar. Härligt med långledigt måste jag säja. Det är liksom orsaken till att arbeta enligt mig.
Har ju jobbat hela helgen så det har varit mest sova, äta & jobba.
Fast lördag klev jag upp tidigt för jag hade en del att göra.
Första anhalten var Sussi. Var ju tvungen att åka & säja hej då till Loke som flyttade till Stockholm. Vart lite kort knäppning.
      



Här ligger Loke & passar på att sola lite.

Efter detta besök styrde jag bilen till Fränsta & morbror Åke som jag & mina systrar
grattade lite i efterskott med en flaska Wiskey & blommor.

Söndag sov jag som en stock & när vi vaknat drog vi till Stöde & plockade upp Anne-Lie & Nisse för en promenad i skogen

Försökte fota Kruse men han fick nåt frispel & bara rusade över stock & sten.
Kallas ni Blixten.

Han sveper förbi Anne-Lie & Nisse så dom nästan for omkull.

Till slut hade Kruse sprungit av sig & satt snällt & väntade med Nisse för att få en godis av Anne-Lie.
Hon är färg glad som en karamell.
Härligt med en skogs promenad i alla fall. Sedan åkte vi & käkade skrovmål....så bra gick det att vara nyttig den dagen.
Måste ju visa blommorna i krukorna på bron som jag planterade i fredags.
     

Ja som ni ser får man inte mycke hjälp vid trädgårds arbete av Kruse. Han latjar runt en stund med bollen sedan vill han gärna vila en stund.

Ja det var lite uppdatering från helgen.
Nu ska jag inta min soffa, känner mig lite små trött efter jobbar helgen. Har även varit på gympa i em. Kännde hur endorfinerna for runt i min kropp & man fick sitt lyckorus....eller hur Anne-Lie?

Ha en skön kväll nu alla...tittar in i era bloggar senare.

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Kan tänka mig att det var skönt med långledigheten.

Mysiga foton på vovvarna.

Kan tänka mig att de också njutit av det fina vårvädret.

Och så härligt att nu kunna plantera och så nu när våren äntligen är här.

Ha det så gott.

Kram

2009-04-27 @ 22:36:58
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Marita

Härliga hundbilder,detta rejsande, och nästan bli omkullsprungen,puhh, nära ögat många gånger.

Detta är livet med en ridgeback,hi,hi.

Ha de gott.

Nattikramen,

2009-04-27 @ 23:44:01
URL: http://www.metrobloggen.se/pussnosar
Postat av: Christina

Haha, det ser ut som en riktig Rhodesian det....en raket i ändan utomhus! =) =)

Ha en bra dag på dig!

2009-04-28 @ 07:32:09
URL: http://www.metrobloggen.se/chrisblogg
Postat av: Anki Enbom

Hoppas att allt är bra med dig.

Snacka om att det är fart på kruse.

fastnar inte ordentligt på bild en gång fniss

Härliga bilder

kram

2009-04-28 @ 11:01:45
URL: http://ankiskatter.blogg.se/
Postat av: ejmis

Njut av ledigheten!!

2009-04-28 @ 19:38:05
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Anne-Lie

Tack för att du tog med mig på ett härligt pumppass. Men ett ännu större tack för att DU får jobba istället för MIG i morgon. HI HI HI

Sovgott

2009-04-28 @ 22:53:09
URL: http://lillaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0