Härligt!

Vilket härligt väder så där lagomt kallt tyvärr inte så mycke sol än men det blir nog.
Jag & Kruse har varit på en promenad fast nackdelen med hund är att det blir en del stopp på vägen. Men man får väl passa på att njuta av livet då eller hur?
Läste aftonbladets nättidning om ett äldreboende där all personal skulle placeras om sedan man upptäckt brister i omvårnaden. Bla fick en del ligga mer parten av dygnet medans personal såg på tv. Man följde inte heller andra regler tex medicinska ordenationer. Varför omplacera är det inte så att fel personer hamnat på fel arbete. Tragiskt hur man kan göra så mot andra människor. Tänk om nån behandlade deras mormor/farmor så.

Nu ska det bli lite käk sedan dammsugning & hänga tvätt. Lite nytta måste man väl göra oxå. Sedan blir det att jobba i natt. Ja sysslolös behöver man inte var om man inte vill fast det kan vara skönt att ligga i soffan med en bok oxå men det hinner jag nog oxå.
Vad har ni för er i dag? Lill lördag är det ju.


Kommentarer
Postat av: lena

Är det nåt jag kan bli upprörd på ,så är det när jag hör hur våra gamla har det på boende.

Bättre människor med mer empati inom vården tack!!

Ja,det finns massa att göra när man är ledig hehe!

Ha det fint, kram lena.

2008-11-19 @ 10:07:24
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Maria

God morgon :-)

Ha en fin onsdag !

Kram Maria

2008-11-19 @ 10:20:04
URL: http://hippamorsan.blogg.se/
Postat av: britten

ja jag hörd eockså om det...jag kan inte få in i min hjärna hir man är funtad när man behandlar gamla människor på detta sätt ..jag blir så upprörd ocj ledsen så jag får nästan ont över bröstet..har man jobbat med gamla och vet hur mycket glädje och kärlek och omtanke betyder så blir man nästan sjuk över detta..hoppas ni har en bra dag där uppe....kram

2008-11-19 @ 10:28:17
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Emelie

hejsan!

ja fy faro då måste dessa människor hamnat på fel ställe! man ska ju ta hand om de äldre eller är det inte så vi blivit lärda+

Ja jag har oxå varit ute på en lång promenad skönt det!

/Emelie

2008-11-19 @ 10:41:50
Postat av: Bodil

Jag hörde om detta äldreboende men är det inte bättre att ge hela högen sparken?? Eller skola om dem till nått annat där de kan titta på tv??



Idag ska Putte och Kristina komma på lunch och jag ska göra paneng tror jag...



Kramiz

2008-11-19 @ 11:03:59
URL: http://trollmammas.blogg.se/
Postat av: Plogflickan

Ibland så frågar man sig, vågar man bli gammal?

Promenad med voven är en utmärkt, " lisa för själen"

2008-11-19 @ 11:14:25
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Anonym

kom ihåg att allt som står i tidningarna INTE är sant, framför allt när det kommer till såna här saker!! sen kan jag hålla med om att många som jobbar inom vården är på helt fel ställe!!

kramar från en som själv sliter inom vården :-D

2008-11-23 @ 22:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0