Lite varmare

i dag, bara 16 minus just nu. Ja som ni förstår så har vi avståt promenad i dag oxå.
Mycke prat om väder nu här i bloggen.
Vi har varit till Sussi på klo klippning i dag. Kruse vet direkt vad det är frågan om & lägger sig för att få manikyr.
Var ner på byn en sväng sedan, var liksom nödvändigt att handla lite. Hade inga grönsaker & mjölken var på väg att ta slut. Så nu klarar man sig några dagar till.
Ringde & talade med vaktmästaren i Fränsta ang tapeten i sovrummet(gammel fasters lgh). Jo då hon skulle få ny tapet, bara att åka & välja. Ska göra det på onsdag tänkte jag. Blir nog bra att hon får flytta till Fränsta, funkar ju inte riktigt att sitta & åka till Sollefteå var 14 dag. Nu kommer man kunna hjälpa henne på ett annat vis.
Nä nu ska jag dammsuga lite, vart inget gjort i går.
Får gå en blogg runda sedan & se vad ni har för er i kylan.
Tjing!

Kommentarer
Postat av: soffie

halloj,

brrr ja det pratas mycket om kylan nu,verkligen kallt överallt här är det 15-

ha en bra kväll,

2009-01-05 @ 17:22:12
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Lena

Ja det lär väl vara bättre att ha faster närmare er!



Jobbigt med kylan. Vi hade 10 minus på dagen och det kändes även det när jag var ute med hunden. Längtar i massor efter sommar, sol och värme!!



Idag har jag mest varit med mina flickor. Stora tjejen kom hem i några timmar efter jobbet innan hon for. Skönt att få träffa henne lite utan massa annat folk. Hon flyttade hemmifrån i höstas (fast är hemma ganska ofta då hon jobbar här i närheten).



Ha en skön kväll!

2009-01-05 @ 20:23:59
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Mia

visst blir det mkt väderprat, men tror nog mest att man är chokad över att det är vitt och kallt=D, när det är vinter ha ha.. så dina dammråttor fick sig en omgån, mina får vänta tills i morgon.. Slöar vidare i dag med..;-) Kramisar

2009-01-05 @ 22:14:22
URL: http://shopstopp.blogg.se/
Postat av: Anne-Lie

Tjohej, kommer precis hem från Stödehuset hick fniss. Nisse måste ju få gå ut. Kände inge kyla när jag gick hem hick fniss. Nu ska jag gå och Zzzzzzzzzzzzzzz.

2009-01-05 @ 23:29:14
URL: http://lillaanna.blogg.se/
Postat av: Louice

Här uppe har vi oxå haft kallt i helgen. -21,5 undre helgnätterna. Är så jobbigt för man måste klä sej så mkt o så ska man in o ut hos gamlingar o man hinner bli svettig mellan varven.



Jag blev stoppad av polisen på sönmorg (04:20...) mitt ute på bondvischan...Blåljus o hela köret...Jösses! Båda kom ut o jag väntade nästan "kom ut o lägg händerna på taket..." Haha! Körkorts o nykterhetskontroll...Vi har ju alkolås i bilarna fast jag skulle behöva blåsa för statistikens skull iaf...haha! Meeeen...det var ju snygga o trevliga pojkar i uniform....gumsjuk :D

2009-01-06 @ 10:29:56
URL: http://alni.wordpress.com
Postat av: Monke

Nu är det dags att gå ut, finfint väder!! det ska vi göra!!



Vad lyxigt å få välja tapet, annars brukar man få nå standar tapeter.. blä vad tråkigt!

2009-01-06 @ 10:44:51
URL: http://monkes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0