Trötter

är jag vet inte om det beror på Vemdals resan eller att jag jobbar lång vecka. Sov inte så länge i går eftersom jag skulle skjutsa gammel faster på fotvård. Hon var så nöjd efteråt, har några förhårdnader som är besvärliga.
När jag kom hem vart det käk, lax med romsås. Sedan åkte vi över till Sussi för klo klippning & lite gos med valpar. Hon har tre stycken kvar nu men en är beställd & tvä väntar ivrigt på ny matte eller husse.
Åter till Vemdals resan. Lördag hade vi snö, inge vidare till väder men vi roade oss ändå. Vi tog bilen ner till Vemdalsbyn för att köpa trav, för nu skulle vi minnsan bli miljonärer. Kan meddela direkt att så vart det inte, tror aldrig det gått så dåligt nån gång. Jag fyndade ett par walking skor för 150 kronor & Sussi köpte en snygg jacka.
När vi kom hem till husvagnen så skulle Helen åka skidor & Bettan tog en promenad. Sussi hon klättrade upp på förstugan & skottade bort snön & jag fick ta snölassen & köra bort den. När vi var klara så tog vi ut solstolar, cd spelaren för nu skulle det bli afterski. Så när dom andra tjejerna kom tillbaks så drack vi varm....ja jag minns inte vad det hete men gott var det. Sussis mamma & pappa som var i vagnen brdvid kom oxå ut.
Efter det gick vi & duschade måste ju frächa upp oss efter den vilda after skin...asg.
Lördag kväll var det Bettan & Helen som fixade käket. Först fick vi krustader men kräftstjärts fyllning, sedan grillad fläskfile & till den pasta. Efterrätten var en jätte god chocklad. Ni hör det gick ingen nöd på oss.
Mätta glada gick vi upp på vargen där var även Sussis föräldrar med ett annat par. Bettan & Helen drog iväg på Skalet för att roa sig. Vi stannade & sjöng kareoke, kan meddela att jag var bra på lyset innan vi vinglade hem till husvagnen.
Söndag sov vi ut ordentligt sedan var det till att packa & städa Sussis husvagn.
Helen & Bettan skjutsade mig till A-K & Janne för där hade ju lill prinsen varit i helgen. Hade köpt ett nytt gose djur åt honom så nu har han nåt att bära omkring på här hemma.
Ja roligt hade vi i alla fall.
På sport affären på Skalet fick jag kassörskan att börja skratta. Tjejerna såg ju att jag använt brun utan sol i ansiktet & där hittade jag nåt som var ännu effektivare....Svart på en kvart....asg. Så skynda iväg & köp det om ni vill få färg.
Nä nu ska jag ta & städa här, har haft myror så det är myrr lite här & där. Har nu inte sett några myror sedan måndag så nu ska jag äntligen få dammsuga bort myrret.

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Roligt med uppdateringen, vi syns på spinningen ikväll.Kram

2009-04-03 @ 09:36:24
URL: http://lillaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0