Pynt

Det blir en del prat om ljusstakar & pynt den här tiden på året.
Hur gör ni till första advent?
Man har ju lite olika traditioner. Själv byter jag gardiner i köket, men skulle jag haft tomtar på gardinerna så har dom fått väntat till närmare jul. Sedan åker ljusstakarna & julstjärnan upp.
Tomtar & allt vad det är får ligga kvar i kartongen tills nån dag före jul. Det beror lite på hur jag arbetar. Julgran har jag inte nu för tiden men när jag hade så klädes den kvällen före julafton precis som vi gjorde hemma när man var liten.
Är jag ledig så griljerar jag skinkan kvällen före julafton & pyntar klart.
När vi var små så fick vi pynta & som jag skrev klä julgranen kvällen före jul, det var väl för att vi skulle hålla oss sysselsatta. När vi lagt oss så bonande mamma & farmor golven så då var det till att ligga. På julaftons morgon fick vi alltid öppna ett paket. Det gjorde jag tills för nåt år sedan.
Så nu frågar jag igen Hur gör ni?

Kommentarer
Postat av: lena

Jag gör nästan lika som dig:)

Här har alla stakar kommit upp redan.

Fick alltid ett morgonpaket då jag bodde hemma,mina barn får det fortfarande här hemma.

Skinkan blir kvällen före julafton.

Ha det fint, kram lena.

2008-11-28 @ 09:25:27
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: britten

å när du berättar om dn barndoms jul så känner jag igen mig sååå mycket...hur jag gör? ... inte så mycket..du kan se inne hos mig...kram kram

2008-11-28 @ 11:13:46
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Mia

Tycker jag byter tradition varje år L

2008-11-28 @ 19:10:26
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Ulla

Godmorgon! Aventsljusstakarna och kransen på dörren åker upp dagen innan 1:a advent. Jag bakar lussebullar till 1:a advent. Förr väntade jag med det till lucia. Nuförtiden pyntar jag inte speciellt mycket. Vi har ingen gran, men jag byter till julsängkläder i samband med lucia.

2008-11-29 @ 07:16:46
URL: http://ulla67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0