Nu så

Nu känner jag mig mycke piggare, så skönt.
I söndags kväll så låg jag i soffan & läste aftonbladet & plötsligt försvann lyset. Gjorde ju inte så mycke för jag skulle gå & sova, skulle iväg att jobba. När jag vaknade vid 19:30 var det fortfarande svart, lika bra att åka på jobbet & hjälpa dom i mörkret. Carina hade oxå åkt tidigare, men vår chef hade tagit in en extra personal redan för kvällen. Nå väl lite nytta gjorde vi allt. Vi såg lite roliga ut med pannlampor, rymd varelser...fniss. Vår chef hade även fixat en personal till natten. Kicki höll ställningarna & kollade runt på våra vårdtagare medans vi var ute & jobbade runt byn. Strömmen kom tillbakar efter kl 23, rätt skönt för larmen blir lite knäppa såna här gånger. Anledningen till ström av brottet var att nån el några skjutit på isolatorerna på en kraftledning. Väldigt dumt gjort, kunde ju slutat illa.
Jag hade tur på söndag kväll för jag kom på när jag var på jobbet att en vårdtagare hade ett fotleds skydd. Hon var så snäll att jag fick ta ett oanvänt som hon hade liggande. Ska ta & fixa ett nytt till henne. Känns mycke bättre i foten nu som tur är.
I går var jag & simmade igen, ökade till 35 minuter. Känndes bra i armarna, brukar få ont första gångerna i mina armar när jag simmar. Så nu är tanken att jag ska simma två gånger i veckan.
Nu på förmiddagen tog vi oss en halv timmes promenad jag & Kruse. Jätte skönt ute i dag.
Nu blir det att ta i tu med disken, inte så kul men jag gör det ändå.
Kram på er alla & tack för era uppmuntrande kommentarer.
                                                                               image122

Kommentarer
Postat av: ejmis

Ha en bra tisdag!

2008-01-29 @ 11:54:37
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mia

Kan undra till vilken nytta o glädje dom gjorde det där?? Ha det så gott idag! *L*

2008-01-29 @ 11:57:57
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Linda

Tack för det!
Det var en annan bloggare som tipsade mig om det!
Alla tips är ju bra!
Hoppas du slipper värken i armarna...

2008-01-29 @ 12:42:18
URL: http://www.fetmaoperation.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0