Juldagen

Hoppas ni alla är nöjda med er julafton & att ni hade det bra.
Jag var hos min syster A-L, vi vart 15 personer där, 3 hundar & en katt. Livat värre kan jag säja. Kruse & Ratata åkte lite i luven på varandra några gånger. Mycke testosteron som utsöndras. Man får hålla lite koll på dom så det inte blir blodigt allvar.
God mat åt vi, vi brukar ha lite knyttkalas. Fast det blir A-L som gör det mesta, jag gjorde sillen, gravlax sås & så hade jag med rökt file. Var lite trött & fick lite pannknack ett tag eftersom jag sovit dåligt natten mot julafton. Berode väl på all spänning kanske...fniss.
Tomten kom med klappar till barnen & sedan vart det utdelning av resten. Jag måste då varit väldigt snäll för jag fick många klappar. 3 flaskor vin, en flaska vit vinsglögg, åre tryffel, tian lotter, tvål, perkulator, 8  påsar med smaksatt kaffe,halsband, dvdn med Mamma Mia, en mugg, en bok med kloka ord om hundar, ljus. Nu har jag säkert glömt nåt men det kommer sedan i så fall.
Kruse fick flera ben både stora & små, hund godis, ett nytt koppel, ett hals band & en reflex till kopplet.
I dag tänker jag & Kruse bara slö & mysa i stug värmen. 
Tyvärr har jag inga kort från går kvällen eftersom cameran låg i andra jackan.
Har testat min perkulator & en kaffe blandning med kanel, kardemumma & vanilj. Mums va gott kan jag säja.
Nu blir det soffan & aftonbladet. Sedan ska jag prova vitvins glöggen ska ju bara vara hemma så då kan man ju ta sig en rackare.
Ha nu en fortsatt skön julhelg.
Kram!!!                               
                                                                


Lite uppdatering...måste bara säja att det är himmla skönt att vara ledig. Var ju ner en snabbis på byan & köpte aftonbladet. Så nu har pyjamasen åkt på, tagit ett glas vin & bara njuter med massor ljus efter en promenad med Kruse. Nu ska vi inte göra nåt vettigt mer i kväll.

Kommentarer
Postat av: ejmis

God fortsättning!

2008-12-25 @ 14:52:07
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Sofie

-Du, fick du inga trädgårdstomtar????? Hahahahaha!



God fortsättning! ;-)

2008-12-25 @ 22:06:45
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Mia

Klart att du har varit snäll! L

God fortsättning till dig!

2008-12-26 @ 08:34:56
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anonym

hoppas du hade en bra julafton =)

2008-12-26 @ 19:42:54
URL: http://dreamlesss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0