Mums


Hoppas alla sovit gott för det har då jag gjort, som en stock. Fast det är inte så konstigt efter en sån mysig kväll. Jag & Maria åkte bort till Sussi & där var det full fart i bagar stugan. Jenny, Sussi, Ingela & barna höll på att elda & göra det mysigt när vi kom. Sedan fick vi alla göra vår egen pizza att avnjuta ute på altanen. Stig & Anita kom hem precis när vi börjat. Vi vart nog en 15 stycken som åt innan det var färdigt. Massor av ljus & infravärme fick värma oss där ute...nå en del värmde sig med vin & öl oxå. Senare på kvällen flyttade vi in i bagarstugan & det var då himmla skönt att få komma in i värmen från ugnen. Sussis kusin Mike kom med en kartong kräftor så han, Maria & Lelle åt så det stod härliga till. Maria hamnade som i trans, hon blir i en annan värld när hon äter kräftor. Mycke tok vart det kan jag säja. När jag skjutsade hem Maria fick Kruse & Fender leka lite medans vi satt & surrade så Kruse var himmla trött i morse.
I dag har jag varit på världens bästa marknad, Mitt marken i Munkbysjön. Inge krims krams bara bra saker. Själv köpte jag ost, camanber, fetaost, & nåt som hete Strömmens blå men ordentlig smak. Vart getost & getmese åt mamma oxå. Mamma hade inte tid att åka, hon laddade för bil bingon i Ljunga. Dom har en pott på ca 32000 i dag. Så nu hoppas jag mamma vinner & kan ge ett bidrag till min fest....fniss. Nu ska jag gå & vila lite ska iväg & gratta AnnaLena som fyllt 40 år.
Ha de så gött alla vänner!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som en mysig kväll! :-)

2007-09-01 @ 17:03:06
Postat av: ejmis

Vilken mysig kväll! Och sen marknad i dag också. Jag hade tänkt åka på den men var hos brorsan och hjälpte honom i huset hela dagen istället. Strömmens ostar är jättegoda!!!
Såg förresten en annons idag i tidningen..... ;)

2007-09-01 @ 18:49:26
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Jenny G

ja det va en mysig kväll..
Så himla mycket folk på marknan..
Kram

2007-09-01 @ 22:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0