Lugnet

Ja vad ska man säja...lugnet har lagt sig över Stöde. Har varit ut en sväng runt om & tittat till vårdtagarna ute. Så nu passade jag på att sätta mig här vid datorn en stund.
Min kamrat löser korsord & det är ju inte min starka sida. Fast jag ska erkänna att jag försöker ibland med olika resultat. Det blir inga svåra korsord för mig men lätta kan jag fixa. Har beställt ett korsords lexicon genom jultidningarna. Fast jag brukar säja att det är fusk att ha ett sånt...fniss. Köpte lite andra böcker oxå. Bla finns det bok med bilder på djur med jätte roliga komentarer. Jag köpte flera såna i fjol & hade som gå bort present. Väldigt uppskattade var dom. Nu fanns det även en ny sån i år så det blir till att bunkra med några nya. Det är min syster dotter Matilda som säljer, hon säljer för två olika förlag. Adam hennes lillbror säljer för Wärlds natur fonden så det är bara att handla. Jag minns att jag & min bror sålde jultidningar & det var ett bestyr när man skulle ut med dom. Sedan var det en tant som bodde en bit ifrån oss & vi tyckte det var lite otäckt att gå till henne. Hon hade en hund som skällde hemskt &  sedan tyckte vi att hon såg lite otäck ut lite som en häxa men hon brukade köpa en tidning av oss så därför ville man ju gå dit ändå. Ville ju sälja så man fick ihop till nån premie & lite pengar. Vad gör man inte för pengar!
Nä nu tror jag att jag ska ta & läsa lite i min bok, går lite trögt. Den heter Djungelbarn av Sabine Kuegler, en biografi. Hon växte upp med sin familj i Västpapuas djungel ända tills hon var 17 år. Ingen 10 poängare till bok medn ändå intressant.
Hoppas ni alla haft en trevlig helg så här långt trots denna blåst.
Hörs i morgon...Kram på er alla.

Kommentarer
Postat av: Ulla

Tack för berömmet för mina bilder. Det värmer. Det där med korsord är jag inte så heller bra bra, men det är kul att vara fler när man löser dem. Jag har svårt att inte köpa jultidningar när det kommer barn som vill sälja. Jag har själv aldrig sålt, men jag kan tänka mig att det vore tråkigt att få nej på nej till svar. Ha en härlig söndag!

2007-09-16 @ 07:21:13
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: eva

Jag gillar korsord! Och att spela Alfapet. Till och med dottern har börjat gilla att spela det nu...bara för att hon vinner över mig!

2007-09-16 @ 10:01:29
URL: http://www.insyniettvardagsliv.blogg.se
Postat av: ejmis

Jag har inte sett till en enda jultidningsförsäljare än. Hoppas nån dyker upp för jag tycker det är lite kul.

2007-09-16 @ 10:29:30
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0