Två sidor

Läste i aftonbladet om att barn plockar bomullen som används i HMs kläder. På en gång så tänker jag men gud va hemskt & det är det ju. Fast sedan när man tänker efter så vad skulle hända med dessa barn om dom inte plockade bomull. Det finns ju en del alternativ som skulle kunna hända med dessa barn utan det här jobbet. Man blir lite kluven tycker jag. Det här är ju egentligen inget jobb för ett barn. Man önskar att alla barn på den här jorden fick ha en bra barndom, leka, gå i skola & få njuta av livet. Tyvärr så är det inte så i vår värld. Människor far illa & lider på olika sätt. Bostadslösa, svält, krig osv. Listan kan göras lång. Världens tillgångar är inte rättvist fördelade. Vi klagar & gnäller trots att vi har det så bra som vi har. Vi har tak över huvudet, äter oss mätta. Snart kommer julen då vi frossar i allt som tänkas kan. Det är lätt att glömma att inte alla har det så bra som oss. Själv har jag ett fadder barn, haft honom i två år snart. Man kan inte hjälpa alla men man kan hjälpa nån eller några.
Så  nu bloggare uppmanar jag att hjälpa nån som inte har det lika bra som oss.
                                                                                 image98

Kommentarer
Postat av: Åsa B

Håller verkligen med dig, jag har också ett fadderbarn, en pojke i Bolivia.
Ha en bra dag

2007-11-27 @ 00:16:26
Postat av: Mia

Hörru du! Inte modo!
Det ska va TIMRÅ, ju!

Ja, det är verkligen hemskt att alla barn inte har det som barn här.
Är det vi som är bortskämda ...
Men de har det ju verkligen förfärligt.
Jag skänker pengar när jag känner att jag har råd att skänka. Sänder sms och annat till UNICEF och rädda barnen lite då och då. Det är ju bättre än inget alls.

2007-11-27 @ 10:48:42
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Inger

Du har så rätt. Jag betalar till UNICF varje månad.
Men det är ju förfärligt, hur de har det i den delen av världen.
Vi borde, som du säger, "tänka lite extra" på det nu till jul. Vi är så bortskämda, i vårt land.
Ha en bra dag!!

2007-11-27 @ 10:53:49
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej! jag har varit fadder åt en flicka i Dominicanska Republiken.När jag blev sjukskriven,sa jag ifrån mig fadderskapet.Ibland tänker jag på henne och gennes familj.Det har varit orkan där igen.Det är okej att barn arbetar,men det ska gå rätt till inte plocka bomull 14 timmar om dagen för några kronor.Ja,kanske inte 14 timmar,men väldigt många timmar om dagen är det i allafall.Vi har det bra,men välfärds Svergie är på väg bort.Vi kommer inte att ha det lika bra om några år,det ser moderaterna till.
Ha en bra dag/ Anna-Carin

2007-11-27 @ 11:01:58
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0