Hmm

Lite tråkigt att komma på rubrik till inlägen jämt.
Vart inte så mycket skrivet i helgen här eftersom jag inte var hemma & där jag var vart det liksom full fart så bloggen hann jag inte med. Jag, Matilda & Adam käkade pizza, Frida & Anna (Matildas kompisar) åt lite dom oxå. Jag orkade inte hela så nästa gång ber jag om barn pizza tror jag. Skjutsade Birgitta, Anders, Jimmy & Anncharlott till julgalan, fy va mycke folk det var utanför. Uppträdandet hade varit bra men servicen var det si & så med. Ölen tog bla slut klockan 22. Tur att man inte var där kan jag säja. Kusin Helena & hennes familj kom in & fikade, dom grattade Matilda oxå. Vi smaskade på glass & maränger med tillbehör. När dom åkt slappade vi i soffan. Mina ögon åkte igen en liten stund hade ju inte sovit så länge efter jobbet.
På söndags morgon satte vi igång & bakade, gjorde saffrans bullar av 2 liter. Det blir en del deg det kan jag säja. Vi gör aldrig såna krokar utan vi brukar bara göra vanliga bullar med fyllning, mandelmassa & russin. Mamma kom med färdtjänst för att gratta Matilda i efterskott. Anders fixade mat åt oss, god wokad kyckling med nudlar & kokos mjölk. När mamma åkte hem fick hon med sig lite bullar så hon såg så nöjd ut. Själv var jag in på jobbet med bullar, jag brukar baka såna här bullar som dom har till myset på julaftons kvällen. Sedan vart det bara hem & ta det lugnt, var rätt nöjd om jag säjer så.
I dag har vi varit på en längre skön promenad jag & Kruse. Nu blir det tvätt stugan!
Hoppas ni andra har det bra vad än ni gör!

Kommentarer
Postat av: My

Mmm mycket gott i helgen för dig! Mumsigt...
Saffransbullar blir det inga i mitt hus, kan inte.

2007-11-26 @ 14:39:32
URL: http://myilivet.blogg.se
Postat av: Mimi

Låter gott... Nu blev jag sugen på något sött...hmm...får kolla i skåpen :-)

2007-11-26 @ 20:57:58
URL: http://curiosa.blogg.se
Postat av: Mia

Så brukar jag också baka saffransbullar, det blir godast!

2007-11-27 @ 12:23:00
URL: http://matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0