Dålig att blogga nu

Man får nästan skämmas....varit så slö att blogga. Vet inte vad jag ska skylla på.
Jag har jobbat helgen....snacka om rivstart när jag kom hem från Kreta. Lördag skulle jag kliva upp tidigt för Birgitta & Adam skulle komma & vi följdes åt till mamma. Där hade vi det jätte mysigt, åt rabarber paj & glass som Birgitta gjort. Mamma vart glad för grejerna vi köpt åt henne, skrattade & var glad. Sedan åkte vi in till vår muntre bror en sväng oxå. När vi kom till mig var jag & hämtade lite rabarber åt Birgitta, Adam & Fanny hade visst dragit upp en massa rabarber så hon var inte så glad på dom. Jag & Kruse satt & myste på ute platsen ett tag men sedan insåg jag att det ar dax att sova men ack vad jag bedrog mig. Telefonerna gick varma här. Birgitta ringde & var bryd om jag kunde åka & hämta Johanna & några ovanför Kälen. Dom hade varit på skolresa & pappan som kört hade kört bort oljetråget...nja dom hade kört helt fel oxå. Dom hade varit på nåt äventyrs grejs, Svågadalen tror jag det hette & skulle till Timrå men hamnade där. Helt otroligt! Anders möte upp oss på E14 baren så jag kom hem kvart i åtta & då var det ju inte stor ide att sova. Snacka om hemsk natt, jag är van att sova ordentligt när jag jobbar nu vart det tre timmar. Jag kan säja att jag inte mådde bra på morgonen, huvudet vägde ett ton minst.
Måndag morgon när jag kom från jobbet var jag upp till Hemgården, AnnaLena & hennes arbets kamrater skulle vara där så jag hade lovat att sätta upp en tipsslinga åt dom. Hade en sån tur att jag vart dit bjuden på mat på em. Vart kvar där ett bra tag, fick gå på chocklad & vin provning, "kryddparty" m.m. Sedan gick jag hem & sov som en stock.
På tisdag fm var jag & hämtade min faster AnnaLisa, vi var & uträttade lite ärenden & köpte blommor till graven. Pappa skulle ha fyllt 65 på tisdagen, han fick så fina blommor av oss. Tänk att det han inte fick fylla 60 min pappa, han som planertat att ha ett ordentligt kalas då. Minns när han & mamma fyllde 50 då var det kalas som heter duga.
Nationaldagen firade jag väl inte direkt med påmpa & så. Jag gjorde mig en sväng till min underbara kamrat AnnaKarin. Hon går på kryckor stackarn, har tydligen fått nåt som kalas stressfraktur. Hon bjöd i alla fall på rabarber & jordgubbs paj...mums. Vart där ett bra tag & surrade på om allt möjligt.
Jag hade lovat att skjutsa hem Anette som var på Huberget & jobbade & det slutade med att jag hade bilen full av syskon barn...nja en kompis & Bettan var med oxå. Vi åkte till Sussi & tittade på valparna. Jag höll på att få ett bryt på Kruse för han var som en sex galning där, jagade Chili som en vettviling. Tandvattnet rann på honom. Han betede sig som Fender brukar göra....som värsta porrkung.
Oj vad tiden går...nä nu ska vi gå ut en stund. Har bara varit ut en snabbis med Kruse förut. Jag tror vi ska sätta oss ute sedan & njuta av vädret.
Och föresten    HIpp hurra för alla studenter!!!!!!

Kommentarer
Postat av: yvonne

jasså du lever å bor kvar. Va trevligt. hihi

2007-06-07 @ 12:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0