Lite om min semester

Har haft fyra veckors semester & varit i stugan hela tiden. Det har varit jätte skönt även om solen inte varit framme hela tiden. Åkte upp på måndag efter midsommar, grejade & fixade lite i stugan & även ute dom första dagarna. På lördagen kom Maria, Åsa, Ann & deras två hundar upp. VI grillade & satt ute hela kvällen, bara njöt. Hundarna var det full fart på, fast Kruse skämde ut sig. Anns hund Emmi fick ingen lugn & ro för Kruse trodde han var porrkungen. Han har svårt att ta ett nej den jycken. På söndag var vi på utflykt till Anns & Åsas mammas för'ldrar hem...tog lite tid men till slut kom vi fram. Det var ett tag sedan dom varit dit. Så där promenerade vi lite & efter det tyckte vi att vi behövde lite gott fika. Så vi åkte till cafe´t i Myre där vi åt goda mackor, själv åt jag en med laxröra...mums. När dom åkt var det bara att sätta igång att ladda för nästa besök. Måndag kom mamma, Anna-Lena, Birgitta & Adam. Mamma & A-L kom först med färdtjänsten så vi & chauffören(Meyer) mumsade på sallad som jag gjort. Birgitta & Adam fick äta när dom kom. Vi roade oss ordentligt från måndag till torsdag. Grillade, drack vin & drinkar, njöt av solen, shoppade i Sollefteå, träffade mammas faster Kerstin, lunchade på cafe´t, fick besök som installerade en boxer till tvn. Jag tror nog mamma var väldigt nöjd när hon åkte hem efter våra härliga dagar. Hade ju sån tur att solen sken hela tiden. Fick även besök av mina fastrar AnnaLisa & Kerstin, kusin Monica var oxå med. Dom sov över en natt i stugan så vi kunde mysa med god mat & vin...även då. Vi hann med lite shopping inne i Sollefteå oxå. Monica kom till stugan i fredags oxå med våran kusin Märith & hennes familj. Vi var ner på cafe´t & fikade  & kollade loppisen där. Sedan drog vi till stugan & dom bjöd på vin & jag bjöd dom på baccardi razz. Måste vara det godaste som finns att dricka. Lägg frysta hallon i botten av ett glas, fyll på med baccardi razz & sedan sprite. Bara så jäkla gott...farligt gott.
Oj vad jag skriver...får nog tränings verk i fingrarna....ha ha ha
Nä nu får det räcka för i dag. Kommer bilder nån annan dag.

                                                               image28

Kommentarer
Postat av: Katrin

Ja jag hoppas blommorna mår bra.

2007-07-24 @ 00:19:35
Postat av: sofie

Låter som en toppen semester Maria! Jag vill se bilder!! =)

2007-07-24 @ 08:48:14
URL: http://sgradin.blogg.se
Postat av: ejmis

Vilken härlig semester du har haft!!

2007-07-24 @ 10:09:28
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Maria

Katrin blommorna lever, tack för att du tagit hand om dom.
Bilder kommer Sofie.
Jo det har varit härligt ejmis fast det hade kunnat få vara mer sol.

2007-07-24 @ 10:12:27
URL: http://lofgrens.blogg.se
Postat av: yvonne

hej min vän. Du verkar ju haft en helmysig semester,det är dig väl unt. kram

2007-07-24 @ 13:44:17
Postat av: Maria

Ja Yvonne jag har verkligen njutit även om inte vädret varit det bästa.

2007-07-24 @ 16:23:21
URL: http://lofgrens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0