Trötter

På tisdag kväll kom vi hem från stugan jag & två av mina syskon barn. Vi hade det riktigt mysigt men det vart ingen eldning i öppen spisen. Jag trodde det skulle vara kyligare inne i stugan men det var 19 grader på söndag efter middagen när vi kom upp. Vi fixade lite & ordnade lite käk, själv somnade jag i soffan flera gånger så dom knuffade i mig...fniss. På måndag var det dugg regn så inte förren mitt i dan vart det gräs klippning, jag klippte lite först sedan tog Bettan över & jag & Matilda tog bort lite sly mm. Sedan tog vi oss en promenad till Hanna & Tommy & deras barn, Ulla kom oxå. Där fick jag en tidig födelsedags present av dom alla. Hanna hade varit på akution & köpt massa böcker åt mig. Vilken tur man kan ha. Typiskt nog så var det jätte fint väder när vi skulle åka hem på tisdag. Innan vi åkte bjöd jag tjejera på lunch på cafet. Vi njöt av den härliga maten alla tre...mmmmm. Bettan fick övnings köra med mig ända till Timrå, lite svettigt ibland men det gick kanon bra. Birgitta, Johanna & Adam kom hit & sov för vi skulle ha kalas för mamma på onsdagen. Mamma fyllde 65 år i går så vi firade med presenter & både smörgås tårta & prinsses tårta. Av oss barn fick hon likör, ett tenn halsband, en vacker blommbuket + att vi ska ut på middag den 26 på hemligt ställe. Sedan fick hon lite annat en duk av barnbarn, likör & blomster checkar av fastrana & en kusin till oss, en dvd av Chatrin & Patrik m fam + ett fotografi av Melvin, blommor & blåbärs paj av Karin, Ulf, Alice & Olle, Hemmets hjornal för ett helt år av sin personal. Nu har jag säkert missat nåt, skulle få mer gäster i dag. Hon såg så nöjd ut & var på bra humör hela tiden.
I går kväll var vi ju på hund kurs jag & Kruse. Lite besvärligt i går för att Kruse är halt på ena bak benet så det hade inte blivit nån längre promenad så han var hel tänd. Vi gjorde en del övningar & dom gick riktigt bra, vi får träna mer så ska det nog bli bra. Fick en del bra tips av Carita.
Nä nu ska jag ge mig iväg ut.
Ha det så bra alla & ta hand om varandra!

Kommentarer
Postat av: Helèn

vad roligt för Mona med sådan uppvaktning.
Hoppas att Kruse blir bättre!

2007-08-16 @ 14:53:47
URL: http://helenberg.blogg.se
Postat av: Maria

Helen hon såg ut att trivas, gick nog ingen större nöd på henne. Ja vi försöker ta det lugnt, bara gå korta sträcker.

2007-08-16 @ 17:12:11
URL: http://lofgrens.blogg.se
Postat av: ejmis

Stackars Kruse, är det sviter sen han fastnade?

2007-08-16 @ 18:31:53
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: sofie

-Du har blivit utmanad, kolla min blogg ;-)

2007-08-16 @ 22:08:00
URL: http://sgradin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0