nattänglar

En gång var det en tant som kallade oss för nattens änglar. Det tyckte jag var så gulligt sagt, man får för det mesta uppskatning för vårt arbete. Så nu sitter jag här & allt är lugnt än så länge.
I dag åkte jag upp till Torpshammar när jag vaknat. Det var en fotbolls cup för slocknade stjärnor. Tyvärr var det väl inte så mycke folk, vare sig spelare eller åskådare. Tror det var lite dåligt organiserat efter vad jag hört, men jag hoppas det blir bättre nästa år. Kanske man törs vara med då, tyvärr har jag en fotled som spökar efter min "karriär" som fotbolls spelare. Roligt var det att få träffa lite gammla spelare. Kruse lyckades kliva ner med tassen mellan bräderna på läktaren & skrek så folk trodde väl att han vart missshandlad minst. Verkar som att det gick bra i alla fall. Klämde hela vägen från tasse upp till låret men han reagerade inte. Fast han håller gärna upp den tassen när han står men använder den när han springer. Ja de kan ju inte vara så alvarligt å men bäst att hålla koll några dagar.
I morgon ska jag inte sova så länge, Lennart skulle komma med Bettan vid tolv tidden för vi ska åka till stugan några dagar. Vi mellan landar hos Birgitta & hämtar Matilda. Måste upp & klippa gräs & se hur det vart när träden kom bort. Vi måste väl kanske dra lite ris oxå. Ser fram emot att få åka dit några dagar & ha lite mysigt med mina syskon barn.
Så nu blir det nog inget bloggande på nån dag. Kommer nog hem på tisdag kväll.
Ta hand om varandra & kom ihåg att man inte vet vad som väntar runt hörnet.

Kommentarer
Postat av: Helèn

Hoppas att ni har det mysigt i stugan. Det regnar väl där precis som här. :(

2007-08-12 @ 16:32:30
URL: http://helenberg.blogg.se
Postat av: ejmis

Stackars Kruse! Ha det bra i stugan nu, hoppas vädret blir lite bättre också.

2007-08-12 @ 17:31:44
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0